Londone – sėkmingas į tarptautinę rinką žengiančios „Kakės Makės“ debiutas



Į tarptautinę rinką žengianti „Kakė Makė“ sėkmingai debiutavo Londone vykusioje tarptautinėje parodoje „Brand licensing Europe“. „Nelly Jelly“ vardu užsienyje pristatomas lietuviškas fenomenas svarbiausiame licencinio verslo renginyje Europoje užmezgė naudingų pažinčių ir patraukė pasaulinių agentūrų dėmesį.

Rugsėjo 20-22 dienomis Londone vykusi „Brand licensing Europe“ rengiama jau 25-erius metus. Šiemet ji subūrė per 200 įmonių, tokių kaip lėles Barbes gaminanti „Mattel“, „Candy Crush“ franšizės ar Smurfų kūrėjai. „NJ world“, valdantis prekės ženklus „Kakė Makė“ ir „Nelly Jelly“, tapo pirmuoju dalyviu iš Lietuvos parodos istorijoje.

„Rašytojos Linos Žutautės sukurtas personažas užbūrė Lietuvos vaikus, o jų tėvams padėjo atrasti daugiau galimybių praturtinti vaikystę naujomis žiniomis ir potyriais. Šią sėkmę Lietuvoje priimame kaip didelio įdėto darbo rezultatą, todėl pasiryžę plėstis į užsienį ėmėmės nuoseklių žingsnių. Viena iš mūsų strategijos dalių – dalyvavimas tarptautinio masto renginiuose, kuriuose pristatome Lietuvoje gimusią sėkmės istoriją ir iš knygų gimstantį animacinį serialą. „Brand licensing Europe“ yra unikali galimybė atrasti licencinius agentus ir agentūras, kurie galėtų atstovauti „NJ world“ valdomiems prekės ženklams kitose šalyse“, – sako bendrovės „NJ World“ vadovė Simona Krasauskienė.

Produktų asortimentas ir kokybė Londone paliko įspūdį

Lietuvoje bendrovė turi jau 30 licencinių partnerių – įvairių gamintojų, kurie naudoja „Kakės Makės“ prekės ženklą savo produkcijai. Aktyviai vystomos partnerystės ir nauji bendradarbiavimo sprendimai leidžia pasiūlyti platų vertingų bei kokybiškų produktų ir paslaugų spektrą: nuo higienos prekių rinkinių ir saldainių iki vaikams skirtų išmaniųjų technologijų, knygų ir spektaklių.

„NJ World“ skaičiuoja, kad per pirmąjį šių metų pusmetį Lietuvoje parduota beveik du kartus daugiau prekių ir paslaugų nei per visus 2021-uosius (atitinkamai 950 tūkst. ir 500 tūkst. vnt.). Bendrovė tikisi metus pabaigti kartu su partneriais pasiekusi 1,5 mln. parduotų produktų ir paslaugų kartelę.

S. Krasauskienės teigimu, kitose šalyse taip pat turima ambicingų tikslų. Šiuo metu „Kakės Makės“ leidiniai džiugina vaikus 13 skirtingų užsienio šalių, o „Nelly Jelly“ vardo knygos jau leidžiamos Brazilijoje, greitai pasirodys Italijoje. Užsienio rinkų planuose – siekis ne tik transliuoti animaciją, bet ir su vietos gamintojais kurti licencinį verslą, papildant jį Lietuvoje gamintomis prekėms.

„Kad mūsų siūloma verslo idėja yra patraukli ir užsienio partneriams, rodo patirtis Londone. Agentai ir agentūros neslėpė, kad platus Lietuvos partnerių sukurtų produktų spektras ir jų kokybė jiems daro įspūdį. Tai dar labiau sustiprina nuostatą, kad mūsų produktai ir užsienyje būtų konkurencingi bei vertingi šeimoms“, – pažymi bendrovės vadovė.

Londone „Nelly Jelly“ pristatė plėtros planus, Linos Žutautės kurtas knygas ir kitus partnerio „Alma littera“ leidinius bei žaislus, demonstravo savo vystomo licencinio verslo produktus bei animacijos vienetus, kurtus kartu su „MeinArt“ studija.

Patraukti akį tokioje parodoje – nelengva užduotis

„Esame naujokai tarptautinėje rinkoje, todėl vien patrauklus ir įdomus produktas negarantuoja sėkmės. Londonui atsakingai ruošėmės pasitelkę būrį profesionalų: pasirinkome vietą geriausioje parodos vietoje ir sukūrėme 32 kv. m stendą, kuris sugebėtų išsiskirti dalyvių gausoje. Traukėme akį foto veidrodžiais, būsimo serialo afišomis, milžiniškais personažais ir virtualiu 360 laipsnių turu. Į stendą iš knygų perkėlėme „Kakės Makės“ namų jaukumą, kuris leido pasiūlyti svetingumą susitikimų dalyviams – su sofa patogiam prisėdimui, prekės ženklo vaišėmis, sultimis ir kt. Tokiuose renginiuose būtina ne tik sustabdyti lankytojų srautą, bet ir išlaikyti jų dėmesį – tuo rūpinosi energinga komanda, mokanti patraukliai bei išsamiai pristatyti „Nelly Jelly“ pasaulį“, – teigia S. Krasauskienė.

Jos teigimu, įdėtos pastangos davė vaisių – per tris dienas įvyko virš 60 susitikimų su pasaulinėmis agentūromis, agentais, kitais rinkos specialistais iš JAV, Didžiosios Britanijos, Prancūzijos, Ispanijos, Italijos, Suomijos ir kt. Jau yra suplanuota nemažai dar šiemet įvyksiančių tęstinių pokalbių ir papildomų susitikimų Europoje.

Parodoje taip pat susitikta su licencijavimo verslą pasaulyje stebinčios organizacijos „Licensing International“ atstovais. S. Krasauskienė išduoda, kad visai neseniai ją pasiekė ilgai laukta žinia – organizacija įkūrė padalinį Baltijos šalyse. Iki šiol Prancūzijos padalinio dalimi buvusi „NJ World“ netrukus taps pirmąja „Baltics“ nare ir kartu su organizacija edukuos rinką apie licencijavimo verslą, jo subtilybes ir kartu kurs galimybes sėkmingai ateičiai.

Kitąmet – planai ir anapus Atlanto

„NJ World“ komanda ir toliau didins savo žinomumą tarptautinėje rinkoje – rudenį vyksta į Kanuose vyksiančius „MIP COM“ ir „MIP JUNIOR“ televizijos industrijos renginius. Šiemet jau dalyvauta „Cartoon movie“ renginyje Prancūzijoje, tarptautiniame „Annecy“ animacinių filmų festivalyje ir Bolonijos licencinio verslo parodoje Italijoje. S. Krasauskienė atskleidžia, kad kiti metai numatyti ne ką mažiau intensyvūs – turima planų ir už Atlanto vandenyno.

„Atstovauti Lietuvai tokio masto renginiuose yra didelė garbė ir atsakomybė. Džiaugiamės, kad tvirtas mūsų partnerių palaikymas padeda mums žengti svarbius žingsnius tapimo globalios rinkos dalimi link. Tokie renginiai ne tik įkvepia ir toliau dėti maksimalias pastangas, bet ir atveria plačias galimybes surasti patikimų partnerių“, – teigia „NJ World“ vadovė.

Jos teigimu, parodoje Londone buvo įgyta naudingos patirties, o bendrovė gavo šansą sulaukti savo srities profesionalų įžvalgų apie lietuviško verslo pasiekimus ir turimą viziją.

„Agentai pageidauja, kad potencialus partneris atitiktų tris punktus. Būtina turėti autentišką prekės ženklą, kuris išsiskirtų istorija ir vis kuriamu nauju turiniu. Taip pat – ambicingą ir profesionalią su prekės ženklo vystymu dirbančią komandą, kuri būtų patikimas partneris. Agentų vertinimu, šiuos du aspektus „NJ World“ jau turi. Koks yra trečiasis – kol kas pasilaikome paslaptyje, tačiau pažadame juo pasidalinti ateityje“, – sako S. Krasauskienė.

UAB „NJ world“ yra ambicingas Nelly Jelly startuolis, siekiantis sužavėti Europos vaikų ir jų tėvų širdis. Įmonė valdo du prekės ženklus – Lietuvoje gerai žinomas ir daugeliui pažįstamas Kakė Makė ir Nelly Jelly, skirtas užsienio rinkai.

Lietuvoje autentiškas Kakės Makės personažas sėkmingai gyvuoja jau 12 metų. Nuo 2010 metų yra išleista 11 Linos Žutautės paveikslėlių knygų, kurių bendras tiražas siekia daugiau kaip pusę milijono kopijų, taip pat išleisti daugiau nei 105 skirtingi leidiniai, vystomas licencinis verslas, turintis 30 partnerių. 2022 m. pradėta plėtra į užsienio rinkas: prekės ženklai pristatomi pasaulinėse licencinio verslo parodose, animacijos industrijos renginiuose, kuriamas tarptautinis animacinis turinys, kurio premjera numatoma 2023 m. pavasarį.

2022-09-26